piątek, 3 lutego 2012

Top 10: ulubione cytaty z literatury

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Pomysłodawcą Top 10 jest Klaudyna. Każdy może przyłączyć się do zabawy, do czego zachęcam:)


Troszkę z opóźnieniem, ale staram się nadrobić rankingi Top 10.
Dziś przedstawiam przed wami kilka moich ulubionych cytatów.
Było ciężko wybrać dziesięć ulubionych;)


„- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? - spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. - Co wtedy? - Nic wielkiego. - zapewnił go Puchatek. - Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.”
Alan Alexander Milne - Kubuś Puchatek

„Kochać kogoś, to przede wszystkim pozwalać mu na to, żeby był, jaki jest.”
William Wharton - Tato

„Zawsze trzeba być ostrożnym z książkami i z tym, co w nich jest, bo słowa mają moc zmieniania ludzi.”
Cassandra Clare - Mechaniczny Anioł

„Myśli, których się nie zdradza, ciążą nam, zagnieżdżają się, paraliżują nas, nie dopuszczają nowych i w końcu zaczynają gnić. Staniesz się składem starych śmierdzących myśli, jeśli ich nie wypowiesz.”
Éric-Emmanuel Schmitt - Oskar i pani Róża

„Jaka jest przyszłość? To czysta kartka papieru, na której rysujemy kreski, ale czasami osuwa nam się ręka i kreski nie wychodzą tak, jakbyśmy chcieli.”
John Marsden - Jutro 2. W pułapce nocy

„Nie, piekło nie ma nic wspólnego z miejscem- piekło wiąże się z ludźmi. Może to ludzie są piekłem.”
John Marsden - Jutro

„- Wolę żyć, umierając, niż umrzeć nigdy nie żyjąc.”
Lurlene McDaniel - Pozwól mi odejść

„Nie ma książek moralnych lub niemoralnych. Są książki napisane dobrze lub źle.”
Oscar Wilde

„Fragmenty. Czy nie z nich składa się tak naprawdę całe życie? Okruchy. Ułamki. Chwile. Czy istnieję mniej, bo mam ich tylko kilka, czy też tych kilka, które posiadam, nabiera tym większego znaczenia?”
Mary E. Pearson - Przebudzenie Jenny Fox

„Wywierać na kogoś wpływ znaczy to samo, co obdarzać go swoją duszą. Człowiek taki nie posiada już wówczas własnych myśli. Nie pożerają go własne namiętności. Cnoty jego ni należą już do niego. Nawet jego grzechy, jeśli w ogóle grzechy istnieją, są zapożyczone od kogoś innego. Staje się on echem cudzej melodii, aktorem roli nie dla niego napisanej.”
Oscar Wilde - Portret Doriana Graya


Ciekawa jestem, jakie są wasze ulubione cytaty:)

16 komentarzy:

  1. Świetne typy, dużo z nich zgadza się z moimi ulubionymi... :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten cytat z Whartona uwielbiam - ostatnim czasem przytaczał mi go narzeczony, wielki miłośnik twórczości tego pana. Ja z kolei rozczulam się zawsze nad tym Puchatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo, nie znam tej książki "Tato", ale cytat jest niesamowity! *_*

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zestawienie ;) Mechaniczny Anioł - ten cytat najdłużej z prezentowanych kiedyś zapadł mi w pamięć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne. Większości nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne cytaty, szczególnie z dla mnie też nieznanej "Tato" i "Mechanicznego anioła". *-*

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobają mi się te cytaty, większości nie znałam.Koniecznie muszę się zapoznać z serią Jutro.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię ten z Jutra 2;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam cytat z Kubusia Puchatka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne cytaty :) żałuję, że żadnej z tych ksiązek nie przeczytałam...

    OdpowiedzUsuń
  11. „- Wolę żyć, umierając, niż umrzeć nigdy nie żyjąc.” - To mój ukochany cytat:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne cytaty. Wszystkie mi się podobają, lepiej naprawdę nie mogłaś wybrać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Większość z tych cytatów nie znałam ale są bardzo ciekawe ;P
    Dodałam się do obserwatorów i licze na to również z twojej strony http://mylittlelibrary-gumciobook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Najbardziej spodobał mi się cytat z "Mechanicznego Anioła " :) Książki nie znam..

    OdpowiedzUsuń