wtorek, 30 września 2014

Bitwa okładek #13: "Przez burze ognia" Veronica Rossi


To cotygodniowa akcja mająca na celu zapoznać Was z innymi wersjami okładek tej samej książki, które czytaliśmy, czytamy lub chcemy po nie sięgnąć.

Za każdym razem w porównaniu weźmie udział okładka wydania polskiego, niemieckiego, brytyjskiego i amerykańskiego.

Często przeglądając różne wydania książki zastanawiam się, która okładka najbardziej mi się podoba, czym przykuwa moją uwagę i która lepiej nawiązuje do fabuły, stąd zrodził się pomysł "Bitwy okładek".


W ubiegłym rankingu najbardziej spodobała wam się polska okładka.


W tym tygodniu :

"Przez burze ognia" Veronica Rossi


PL/GER/PRT/UK


















„Przez burze ognia” to seria, która otrzymała naprawdę ładną i ciekawą szatę graficzną. Gdy patrzę na okładki poszczególnych tomów podoba mi się w nich wszystko, zaczynając od napisu, doboru koloru a na prostocie ustawienia postaci kończąc. Niestety nie mogę tego samego powiedzieć o niemieckim wydaniu, bardziej przypomina mi to okładkę książki o elfach niż dystopię. Z chęcią przygarnęłabym również wydanie portugalskie (te kolory!) - podoba mi się ukazanie pierwszego planu w czerni i skontrastowanie go z kosmicznym tłem. Ostatnia okładka – nieee. Całkowicie do mnie nie przemawia. Odnoszę również wrażenie, że widziałam bardzo podobną wersję innej książki, niestety nie potrafię sobie przypomnieć jakiej (możliwe, że któraś z serii o Sookie Stackhouse) Przyznam, że nie przepadam za posiadaniem różnych książek z takimi samymi okładkami, jakoś mi się to gryzie na półce. A co wy sądzicie o powielaniu zdjęć na różnych okładkach? Przeszkadza wam to, czy jest raczej obojętne?





2 komentarze:

  1. Zdecydowanie trzecia jest najpiękniejsza!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta niemiecka chyba podoba mi się najbardziej :) reszta na jedno kopyto.

    OdpowiedzUsuń